Rezidor presenterar Park Inn Brussels Midi

07 Maj 2009

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbaste växande hotellföretagen i världen, presenterar Park Inn Brussels Midi i Belgien. Fastigheten med sina 142 rum kommer att ligga intill tågstationen Gare du Midi och välkomnar sina första gäster i början av 2011. ”Med denna kontraktering uppgår vår belgiska portfölj till 11 hotell med mer än 1 600 rum i drift och under utveckling”, säger Kurt Ritter, Rezidors President & CEO. ”Samtidigt stärker den ytterligare vår Park Inn-portfölj som är ett ungt och dynamiskt varumärke som startades för sex år sedan och som idag omfattar mer än 125 hotell i EMEA-området.

Förutom 142 moderna rum kommer det nya hotellet erbjuda en restaurang och en bar, tre mötesrum, ett hälso- och fitnesscenter samt en underjordisk parkering. Gare du Midi är Bryssels centralstation med 15 miljoner passagerare per år och dagliga förbindelser till Paris, London och Amsterdam. Området kring tågstationen genomgår en genomgripande förvandling där utvecklingen av södra delen av centrum, som innefattar Park Inn och 33 000 kvadratmeter kontors- och handelsutrymme, har en nyckelroll.

Mindre än 2 kilometer bort ligger Bryssels stadskärna med traditionella torg som det kända Grand Place, museer, butiker, restauranger och nattliv. Staden är ett viktigt strategiskt centrum för internationell politik och handel. Bryssel är EU:s huvudstad och säte för de största EU-institutionerna, NATO samt för europeiska huvudkontor för flera olika multinationella företag.

Rezidor Hotel Group
Tel. +32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Tel. +32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med nära 370 hotell i drift och under utveckling med mer än 78 300 rum i 58 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva hotellvarumärken med inriktning på livsstil under samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

{0><}100{>För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com