Rezidor tillkännager Park Inn Sofia i Bulgarien

03 Aug 2010
Printer Friendly Version

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, tillkännager sitt första Park Inn i Bulgarien: Park Inn Sofia, som kommer att ha 113 rum, ska enligt planerna öppna under det tredje kvartalet 2010 – som en omvandling av det existerande Greenville Hotel and Apartments, Sofia. "Denna nya anläggning kommer att stärka vår närvaro i Sofia. Den kompletterar vårt framgångsrika Radisson Blu Grand Hotel som ligger mitt emot nationalförsamlingen", säger Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd.

Greenville hotel öppnade första gången under 2005. Förutom 113 rum, sviter, studior och lägenheter har anläggningen en restaurang med en utomhusterass, två barer och två mötesrum. En hälso- och sportanläggning erbjuder en inomhusbassäng, fitnessområde och behandlingsrum. Hotellet ligger 3,5 km söder om Sofias stadskärna och 7 km från den internationella flygplatsen. Det har ypperlig tillgång till alla de företagsparker som omger staden och här ligger många internationella företag. Sofias två viktigaste kongresscenter, Inter Expo & Congress Centre samt National Palace of Culture, ligger också i närheten av hotellet.

Sofia är en av de äldsta städerna i Europa och har en unik, varierad arkitektonisk stil som blandar öst och väst, med ortodoxa kyrkor, ottomanska moskéer och till och med monument från Röda armén som bryter av horisonten. Med det bleknande minnet av den kommunistiska tidsepoken, erbjuder staden idag alla de köpcentrum, restauranger och barer som man kan förvänta sig av en europeisk huvudstad.

Med redan etablerade Radisson Blu-anläggningar i de flesta Östeuropeiska huvudstäder har Rezidors fokus utvidgats till utvecklingen av Park Inn-hotell på strategiskt viktiga marknader. Idag är ytterligare Park Inn-hotell i drift eller under utveckling i Krakow, Bratislava, Prag, Ostrava, Sárvár och Wroclaw.

+32 2 702 9331, christiane.reiter@rezidor.com

+32 2 702 9241, renu.snehi@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med fler än 400 hotell i drift och under utveckling med fler än 86 300 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen . Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidor Hotel Groups bolagsledning finns i Bryssel , Belgien .

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com