Rezidor presenterar Park Inn Ulysse Resort & Thalasso i Djerba, Tunisien

03 Jul 2009

Bryssel, 3 juli 2009

Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, presenterar Park Inn Ulysse Resort & Thalasso, Djerba – det första Park Inn-hotellet i Tunisien och Rezidors 25:e anläggning på den afrikanska kontinenten. Hotellet har 259 rum och ska enligt planerna slå upp dörrarna i november 2009.

”Vi är mycket glada över att ytterligare stärka vår närvaro i Djerba där vi redan driver ett Radisson Blu-hotell”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor. “Djerba är en underbart vacker medelhavsö, ett av de mest eftertraktade resmålen för européer att semestra på och en idealisk plats för att ytterligare utveckla Rezidors konstant växande portfölj med eleganta semesteranläggningar”, tillägger Taoufik Chaïbi, hotellets ägare och koncernchef för UTIC Group.

Beläget intill det redan existerande Radisson Blu Resort & Thalasso ligger Park Inn Ulysse Resort & Thalasso på ett förstaklassigt läge utmed en av Nordafrikas vackraste kuststräckor. Förutom 259 färgglada rum (som alla har egen terrass eller balkong) erbjuder hotellet nio olika barer och restauranger, däribland en restaurang och café i lokal tunisisk stil, barbeque & grill samt strandrestaurang och -bar. Dessa är alla perfekta ställen när man vill slappna av och njuta av dagen eller ta en bit mat och något att dricka under ljumma kvällar.

Semesteranläggningen får sitt namn från det enastående 3 500 kvadratmeter stora Thalasso och spa. Med inomhus- och utomhuspooler, ett fitnessområde, fyra tennisbanor, barnklubbar och strandklubbar, och att antal olika vattensportmöjligheter, är denna semesteranläggning ett verkligt paradis för soldyrkare. Andra faciliteter omfattar en hårfrisör och tre designbutiker. Golfare kan förbättra sitt handikapp på den närliggande Djerba Golf Club som har tre 9-hålsbanor. Bland sevärdheterna märks Houmt-Souq, Djerbas huvudstad med sina traditionella marknader (”souk”), moskéer och forntida fästningar.

Djerba ligger bara en kort tur med färjan från Tunisiens fastland. Öns internationella flygplats ligger 19 kilometer från det nya Park Inn-hotellet.

Rezidor Hotel Group
Tel. +32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Tel. +32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med nära 370 hotell i drift och under utveckling med mer än 78 300 rum i 58 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva hotellvarumärken med inriktning på livsstil under samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com