Rezidor presenterar Park Inn Yaroslavl, Ryssland

03 Nov 2009

Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, presenterar Park Inn Yaroslavl – anläggningen med 150 rum ska enligt planerna öppna i början av år 2013. Hotellet utvecklas av Regional Hotel Chain (RHC) som i mars 2009 skrev under ett strategiskt avtal (SDA) med Rezidor i avsikt att utveckla minst 20 Park Inn-hotell runtom i Ryssland. “Park Inn Yaroslavl är vårt tredje gemensamma hotell efter Park Inn Kazan och Park Inn Astrakhan”, säger Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och VD.

“Fastighetens förstklassiga läge i Yaroslavl är hörnstenen i dess framgång. Hotellet är beläget i närheten av den centrala tågstationen och kommer säkert att bli ett favorithotell både för affärs- och fritidsresenärer”, kommenterar Victoria Sobolevskaya, General Director på Regional Hotel Chain.

Yaroslavl ligger vid floden Volga cirka 250 kilometer nordost om Moskva och är en nyckeldestination i den populära ”Gyllene Ringen”. De forntida städerna i den ”Gyllene ringen” spelade en betydande roll vid grundandet av den ryska ortodoxa kyrkan och är i dag museum i det fria med unik arkitektur från 1100- och fram till 1700-talet med bland annat gamla stadsdelar, kloster, katedraler och kyrkor. Yaroslavl är även en stad för vetenskapsmän och studenter och ett centrum för ingenjörsvetenskap, kemisk industri samt textil- och processindustri.

Park Inn Yaroslavl ligger 200 meter från den viktigaste tågstationen som erbjuder frekventa, dagliga avgångar till Moskva. Förutom 150 hotellrum i livfulla Park Inn-färger kommer det nya hotellet att omfatta en heldagsöppen restaurang, en ’lobby & lounge’, mötesutrymmen och ett fitnessrum.

Park Inn är Rezidors unga, dynamiska och innovativa mellanklassvarumärke. Park Inn lanserades så sent som år 2003 och i dag innehåller portföljen över 130 hotell med mer än 24 000 rum i drift och under utveckling i Europa, Mellanöstern och Afrika. Park Inn är stolta över att ”behärska det essentiella” och leverera en utmärkt hotellupplevelse till överkomligt pris inom sin klass. Rummen är funktionella, bekväma, praktiska och viktigast av allt, rena och väl underhållna.

Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu.Snehi@Rezidor.com

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med över 380 hotell i drift och under utveckling med 81 700 rum i nästan 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva hotellvarumärken med inriktning på livsstil under samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidor Hotel Groups bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com